Wednesday 2 January 2013

Orang Takda Life : Tahun Baru Punya Cerita

hari ni masih lagi tahun baru. dan gua seperti biasa masih mengipas2 bontot gua yang kepanasan sebab dari tadi lagi tak reti nak berganjak dari laptop ni macam orang takdak life. gua rasa gua ni dah terlebih sayang kat laptop dari diri sendiri. sanggup tak mandi lagi ni semata-mata nak mengadap muka lu berjam-jam wahai laptop. laptop pon dah bosan ngan muka gua. 

"apa cite ni wei pagi2 tahun baru, hidup pon baru. gua masih disini tanpa kemajuan?" 

Tuisyen Untuk SPM

gua sebenarnya sedang menunggu hari untuk gua daftar masuk ke sebuah pusat tuisyen untuk menghadapi spm. "tuisyen kat mana tu wei?" hak ala, lokasi kat mana maleh ah gua nak bagitau. gua rasa gua nak misterikan aje identiti gua ni dari blog ni. jadi gua tak kasitau la gua ni orang mana, asal mana, tempat tuisyen kat mana. lu orang baca je apa gua nak taip. yang lain tu biarlah rahsia semua. yela, bak pepatah nenek moyang jiran yang gua tak kenal berkata, "lagi misteri lagi cool". tak gitu? amacam? cool tak gua? hihi?

so, tahun ni gua akan hadapi spm. gua amik sendiri je sebenarnya. lebih aman sikit. kalau gua daftar masuk pastu belajar kat sekolah untuk amik spm, lain cite ah pulak. dikongkong plak oleh pihak sekolah, nak kena sertai macam2 program untuk spm. tak bebas la kalau gitu. gua suka bergerak sendiri je.

tapi sementara menunggu masa masuk tuisyen ni, gua hari ni nak membongkang dulu kat katil. lepak ngan laptop dulu, main game dulu puas2. nanti kalau dah sebok study esok2, mana ada dah masa nak lepak macam orang gila kat bilik macam ni, dengan badan masam rambut kusut masai lagi ni, cermin pun malu nak tengok muka gua. tapi wei memang betul2 rasa bebas buat masa sekarang. suka hati je nak buat pape pon kan. jiwa remaja. tapi esok insyaAllah, gua akan jadi manusia yang paling berwawasan 2020, berjiwa dewasa.

dah la, nak main game. blah dulu. Assalam.

8 comments:

DRC said...

have a great life of 2013..!

Ipah said...

will do, bro. tq!

Anonymous said...

all the best! :D

Ipah said...

@Arina tq xD

Miss Ena said...

Buat yg terbaek tauu !

Unknown said...

oyes all the best to you

Ipah said...

@Etuza tq bro!

Unknown said...

samalah kita . semua tuisyen aku nak p yang bencinya yg aku nak ambik tu semua malam . grrr

tak berani keluar malam . terpaksalah ambik yg siang jer .